Rašybos žinios ir įgūdžiai – itin svarbus kalbinio raštingumo dėmuo. Neatsitiktinai mokykloje rašybos kursui skiriama gana daug laiko ir dėmesio. Pradėtas pradinėse klasėse, tas kursas nusitęsia ligi pat pagrindinio ugdymo pakopos paskutinių klasių. Deja, dalies mokinių rašybos žinios ir įgūdžiai vis dar yra fragmentiški, stokojantys sistemos, neretai paveikti klaidingų analogijų ir apibendrinimų. Kad taip yra, rodo palyginti dažnos mokinių rašybos pražangos įvairiuose rašomuosiuose darbuose. Tad rašybos žinių kartojimo ir tikslinimo bei įgūdžių tobulinimo svarba akivaizdi.
Šio rašybos kartojimo pratimų rinkinio tikslas – padėti mokiniams įveikti susidariusias rašybos žinių spragas, pakoreguoti ir sutvirtinti atitinkamus įgūdžius. Mokinys, atlikdamas pratimus, turėtų susidaryti aiškesnį atskirų rašybos temų visumos vaizdą, suvokti, kas sudaro kiekvienos jų turinį, nutuokti, kuo tema prasideda ir kuo baigiasi, kas itin svarbu ir kas gal ne taip aktualu. Tai didintų mokinio pasitikėjimą savo jėgomis, neleistų pasiklysti tarp taisyklių ir jų išimčių. Manytume, kad pateikiami pratimai sudarys prielaidas skatinti mokinius mąstyti ir aktyviai veikti: atpažinti rūpimas ortogramas, jas analizuoti, lyginti, grupuoti, sisteminti ir apibendrinti, skirti esminius dalykus nuo neesminių, žodžio rašymą sklandžiai susieti su taisykle.
Gebėjimas taisyklingai rašyti labai pareina nuo gebėjimo taisyklingai tarti kalbos garsus ir rašomus žodžius. Todėl daugumos temų pratimai pradedami užduotimis taisyklingai perskaityti panašiai skambančius žodžius, palyginti jų tarimą ir rašymą, apibūdinti jų reikšmes. Dėmesys tarčiai neišleidžiamas iš akių ir kituose pratimuose. Taisyklingos tarties ugdymo užduotys ypač aktualios kartojant ilgųjų ir trumpųjų balsių bei priebalsių rašymą.
Lietuvių kalbos rašybos kartojimo pratimai
Kalba. Kalbotyra. ŽodynaiRašybos žinios ir įgūdžiai – itin svarbus kalbinio raštingumo dėmuo. Neatsitiktinai mokykloje rašybos kursui skiriama gana daug laiko ir dėmesio. Pradėtas pradinėse klasėse, tas kursas nusitęsia ligi pat pagrindinio ugdymo pakopos paskutinių klasių. Deja, dalies mokinių rašybos žinios ir įgūdžiai vis dar yra fragmentiški, stokojantys sistemos, neretai paveikti klaidingų analogijų ir apibendrinimų. Kad taip yra, rodo palyginti dažnos mokinių rašybos pražangos įvairiuose rašomuosiuose darbuose. Tad rašybos žinių kartojimo ir tikslinimo bei įgūdžių tobulinimo svarba akivaizdi.
Šio rašybos kartojimo pratimų rinkinio tikslas – padėti mokiniams įveikti susidariusias rašybos žinių spragas, pakoreguoti ir sutvirtinti atitinkamus įgūdžius. Mokinys, atlikdamas pratimus, turėtų susidaryti aiškesnį atskirų rašybos temų visumos vaizdą, suvokti, kas sudaro kiekvienos jų turinį, nutuokti, kuo tema prasideda ir kuo baigiasi, kas itin svarbu ir kas gal ne taip aktualu. Tai didintų mokinio pasitikėjimą savo jėgomis, neleistų pasiklysti tarp taisyklių ir jų išimčių. Manytume, kad pateikiami pratimai sudarys prielaidas skatinti mokinius mąstyti ir aktyviai veikti: atpažinti rūpimas ortogramas, jas analizuoti, lyginti, grupuoti, sisteminti ir apibendrinti, skirti esminius dalykus nuo neesminių, žodžio rašymą sklandžiai susieti su taisykle.
Gebėjimas taisyklingai rašyti labai pareina nuo gebėjimo taisyklingai tarti kalbos garsus ir rašomus žodžius. Todėl daugumos temų pratimai pradedami užduotimis taisyklingai perskaityti panašiai skambančius žodžius, palyginti jų tarimą ir rašymą, apibūdinti jų reikšmes. Dėmesys tarčiai neišleidžiamas iš akių ir kituose pratimuose. Taisyklingos tarties ugdymo užduotys ypač aktualios kartojant ilgųjų ir trumpųjų balsių bei priebalsių rašymą.
5,50 €
Neturime
Svoris | 0,6 kg |
---|